Träff med Nordmalings ungdomar

Fredag den 19/2 var kommunens demokratiberedning på Nordmalings fritidsgård. Beredningen består av en representant från varje parti i kommunfullmäktige (S ej representerat). Högstadie- och gymnasieelever hade där möjlighet att ställa frågor till politikerna, framföra önskemål och allmän dialog. Det lottades ut priser till de som deltog och förhoppningarna är att liknande medborgardialoger ska genomföras i framtiden.

Jag tyckte själv att det var väldigt roligt och givande att höra vad kommunens ungdomar tycker och tänker om Nordmalings kommun. Självklart hoppas jag att de som deltog tyckte det var roligt och att inte allt för många kände sig ivägskrämda denna fredagskväll! Tack till alla som deltog och tack till personalen på Nordmalings fritidsgård – ni gjorde ett bra jobb!

Deltagarna fyllde även i en enkät som kommer sammanfattas och sedan finnas tillgänglig för allmänheten bl.a. här på Vänsterpartiet Nordmalings hemsida, men även kommunens egna mm. Åsikterna kommer även delges i kommunfullmäktige (enkäterna var anonyma).